20 januari 2014


GEBREK AAN AMBITIE ???

 

De afgelopen  week stond heel  erg in het teken van de excellente school. Afgelopen maandag naar Den Haag om daar in spanning af te wachten wat het nu dit jaar zal gaan worden.

-          Op nieuw  excellent?

-          Een afwijzing?

-          Teleurstellend naar huis?

Het werd een prachtige bijeenkomst waarbij de directeur van ONZE  Anna van Buren het predicaat ‘excellente school ’ van niemand minder dan de Minister-president kreeg. Dat toonde wel weer aan hoeveel belang er wordt gehecht aan dit predicaat.

Nu ken ik natuurlijk alle mitsen en maren. Waar het om gaat is dat we talenten ontwikkelen en dat leerkrachten weer trots worden  op hun school en hun beroep. Dat is het uiteindelijk doel. Dit predicaat is een middel. Het is een middel om de gehele sector  in de lift te zetten.

Wat opvalt is dat er weinig excellente scholen in Twente zijn. Ik heb gekeken naar PO en VO. Met name VO laat het afweten in deze regio. Dat is jammer. Het gaat nl. ook hier niet alleen om je school,  het gaat ook om de impact op de regio, de ontwikkeling van werk etc., etc. Jammer, jammer, jammer.

Ik wil scholen voor PO en VO oproepen om mee te doen. Wil je info over het proces, laat het me weten dan gaan we iets organiseren.

Ik vroeg tijdens een koffiebreak een aantal mensen uit het VO hoe het nu zo komt dat er zo weinig scholen voor VO meedoen vanuit het Twentse. Overigens laat het gehele Noordoosten het afweten. Vind ik erg, heel erg.

De analyse was dat er een gebrek aan ambitie is bij de scholen.

Een gebrek aan ambitie!

U leest het goed…… ANALYSE  van mensen uit het VO,   er is een gebrek aan ambitie !!!!                        ( do not blame me )

We hebben dus mensen aangesteld in de leiding van scholen die het niet interesseert of we de talenten echt ontwikkelen? Of we echt alles uit die kinderen halen?

Toch wel?

Waarom doe je volgend jaar niet mee ….. ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten